Czym jest analityka internetowa i jakie są jej zadania?

Analityka internetowa może być wykorzystana do określenia grupy docelowej i jej cech. Dzięki temu możliwe jest podejmowanie inteligentnych decyzji dotyczących rozwoju strony internetowej, poprawy treści i optymalizacji kampanii reklamowych. Jakie zadania spełnia analityka internetowa i jak pomaga firmom — dowiesz się z artykułu.

Co to jest analityka internetowa?

Web analytics to system analizy skuteczności metod promocyjnych i oceny ich wyników. Pozwala ona zmierzyć wysiłki, jakie firma wkłada w reklamę swojego produktu w środowisku internetowym.

Zadania analityki internetowej

Do zadań specjalistów od analityki internetowej należy:

  • Studiowanie i wdrażanie nowych programów zwiększających współczynniki konwersji i poprawiających pozycjonowanie produktu na rynku;
  • Stworzenie wysokiej jakości oferty promocyjnej, która będzie rezonować z użytkownikami;
  • Analiza działań firmy.

Jak analityka internetowa pomaga w biznesie?

Konkurencja w internecie jest tak duża, że nawet firmy z długą historią muszą walczyć o swoją pozycję. Analityka internetowa pomaga wybrać takie sposoby dystrybucji treści, które będą miały maksymalny wpływ i sprawią, że Twój produkt nie zginie wśród konkurencji.

Analityka optymalizuje i automatyzuje dystrybucję informacji o produktach, oszczędzając czas i pieniądze na reklamę – zobacz więcej.

Rodzaje analityki

Kompleksowa analityka

Zaangażowana w zbieranie i analizę danych statystycznych. Głównymi narzędziami są specjalne liczniki i analizatory logów, które skanują stronę serwisu i pokazują, które bloki zapewniają napływ nowych użytkowników. Analityka kompleksowa jest przydatna, jeśli strona nie zajmuje miejsca w wyszukiwarkach, ponieważ można natychmiast zidentyfikować problem.

Analityka end-to-end

Ten typ skupia się na analizie zachowań użytkowników. Analityk wchodzi w buty klienta i identyfikuje cechy grupy docelowej. Nowi klienci są pozyskiwani dzięki lepszemu zrozumieniu zainteresowań odbiorców. Częściej typy są używane razem, więc analiza okazuje się uniwersalna.

Wskaźniki analityki internetowej

Do analizy serwera wykorzystywane są specjalne wskaźniki, które pozwalają znaleźć słabe i mocne strony polityki reklamowej:

  • Czas, w którym użytkownik przebywa na stronie internetowej;
  • Liczba stron przeglądanych przez użytkownika;
  • Liczba skoków z jednej strony na drugą;
  • Charakterystyka odbiorców docelowych (wiek, zainteresowania, płeć, przynależność geograficzna, status społeczny itp.);
  • Źródło konwersji;
  • Działania użytkownika (odpowiedzi, zakup towarów itp.).

Na podstawie tych wskaźników analitycy budują strategię promocji i dobierają różne rodzaje reklamy.

Techniki analityki internetowej

Dane analizowane są według następujących wskaźników:

  • Analiza ruchu w zasobach internetowych.
  • Analiza transakcji finansowych. Wszystkie ruchy pieniężne, zakupy, sprzedaż, zyski.
  • Analiza konwersji. Jak często użytkownicy reagują na reklamy.
  • Analiza porównawcza. Porównanie Twojej strony z konkurencją itp.
  • Dla skutecznej analizy wskazane jest stosowanie kilku metod jednocześnie.

Comments are closed.

Our Services

Worpress

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Read More

Web Design

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Read More

Ecommerce

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Brand Now

SEO

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Read More

Our Team

zahera

Zahera

(HR)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Alex

Alex

(CEO)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Alex

Sara

(CCO)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Mark

Mark

(Manager)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Testimonials

  • Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit,
    Safira
    (Quia, CEO)
  • At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga.
    Alana
    (Wirate, PA)
  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
    Sara
    (Yahoo, Manager)

Our Partners