Audyt SEO jako krok do optymalizacji strony internetowej
Menu
Należy pozostawić po sobie „ślad” w świecie wirtualnym, aby być pewnym tego, że potencjalne grono klientów będzie wiedziało o istnieniu danej marki. Co więcej, należy zainwestować w skuteczną kampanię marketingową w internecie, aby być pewnym tego, że konsumenci nie tylko zauważą daną markę, ale również będą chcieli skorzystać z jej usług. Jednym z elementów takiej kampanii jest audyt SEO, który będzie odnosił się bezpośrednio do działania strony internetowej danej firmy.
Rodzaje audytów SEO
Do wyboru są trzy podstawowe rodzaje audytów:
- manualny – jak sama nazwa wskazuje, wykonywany jest ręcznie. To ten rodzaj kontroli, który pochłania ogromną ilość pieniędzy ze względu na szczegółowość prac, jakie wykonuje się przy udziale siły rąk.
- automatyczny – bazuje on na narzędziach, które pozwalają na sprawdzenie wiele parametrów technicznych strony. Można pozwolić, aby działania były wykonywane automatycznie, samodzielnie. Trzeba jednak zdać sobie sprawę z tego, że potrzebny będzie czynnik ludzki do tego, aby mógł on zinterpretować uzyskane wyniki.
- manualno-automatyczny – połączenie dwóch poprzednich audytów w jedno. Najkorzystniejsze rozwiązanie do tego, aby sprawdzić działania strony internetowej. Nie trzeba będzie wszystkiego wykonywać ręcznie, ale przy pomocy specjalnie do tego dedykowanych narzędzi.
Obszary wykonywanego audytu
Bardzo ważna kwestia odnosząca się do tego, jak kontrola poszczególnych obszarów. W ten sposób audyty SEO dzieli się na:
- on-site – kontrola, która odnosi się do tego, jak zbudowana jest dana strona internetowa. Sprawdzana jest tutaj chociażby architektura danej strony, jak również inne kwestie techniczne, jakie odnoszą się np. do jakości treści zamieszczanych na witrynie.
- off-site – kwestie odnoszące się nie bezpośrednio do strony, ale do budowania jej autorytety w świecie wirtualnym.
- konkurencji – jak sama nazwa wskazuje, odnosi się on do tego, jak działa konkurencja. Analizowane są tu poszczególne elementy, które mogą sprawić, że dana strona będzie w stanie wyprzedzić konkurencję.
- jakości contentu – sprawdzane są takie elementy, jak struktura, zawartość, długość, jak również zagęszczenie słów kluczowych. Ważne jest wykrycie ewentualnych duplikatów, które mogą niekorzystnie wpłynąć na odbiór przez algorytmy Google.
- podstawowych wskaźników internetowych (Core Web Vitals) – Google ma to do siebie, że narzuca pewne podstawowe wskaźniki, jakie powinny zostać dopasowane na każdej stronie internetowej, bez względu na to, z jaką witryną ma się tak naprawdę do czynienia.
- słów kluczowych – odpowiednich nie tylko dla danej branży, ale również dla danego miasta. Tym bardziej łatwiej będzie odnaleźć stronę w wyszukiwarkach. Istnieją różne słowa kluczowe, jakie powinny zostać umieszczone w poszczególnych fragmentach na witrynie. Z drugiej strony, nie ma jednak co przesadzać z ich ilością i wielokrotnym powtarzaniem po sobie.
- renderowania JavaScript – kontrola tego, czy odbywa się prawidłowe renderowanie danej strony przez boty wyszukiwarek.