5 wskazówek, które pomogą Ci rozwinąć Twoją strategię marketingu internetowego

Skąd wiesz, czy Twój marketing działa? Czy inwestujesz swój budżet marketingowy efektywnie i uzyskujesz ROI, którego oczekujesz od swoich działań marketingowych? Przy tak wielu kanałach, przekazach i sposobach marketingu, może być trudno śledzić, co działa, a co nie. Twoi marketerzy prawdopodobnie mają kilka pomysłów na to, które działania marketingowe przynoszą rezultaty. Ale czy wiedzą na pewno? Czy rozumieją wpływ swoich działań marketingowych i czy są one dostosowane do ich celów biznesowych i personaliów klientów? Jeśli nie, to czas na opracowanie strategii marketingowej online, która da Twoim marketerom wskazówki, których potrzebują, aby uzyskać spójne wyniki swoich działań marketingowych. Przyjrzyjmy się 5 wskazówkom, które pomogą Ci opracować strategię online.

Poznaj swój rynek i swoich odbiorców

Zanim opracujesz strategię marketingową, musisz zrozumieć swój rynek i swoich odbiorców. Jeśli nie wiesz, kim są Twoi klienci i czego chcą, nie możesz oczekiwać, że przyciągniesz i zatrzymasz ich swoim marketingiem. Najlepszym sposobem na poznanie swojego rynku i swoich klientów jest przeprowadzenie badań rynkowych. Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić, ale kluczem jest uzyskanie informacji, których potrzebujesz, aby zrozumieć swoich klientów i rynek dla swojego produktu lub usługi.

  • Wywiady – Wywiady są doskonałym sposobem na uzyskanie informacji od osób z organizacji i spoza niej. Wywiady są szczególnie pomocne, gdy próbujemy uzyskać informacje od osób, które nie są naszymi klientami. Jeśli więc próbujemy zrozumieć, czego potrzebują osoby niebędące naszymi klientami, wywiady mogą być bardzo pomocne.
  • Grupy fokusowe i ankiety – grupy fokusowe i ankiety to kolejny sposób na uzyskanie informacji od osób, które nie są klientami. Możesz użyć tych narzędzi, aby uzyskać informacje od większej próbki klientów.
  • Analityka – Możesz również uzyskać cenne spostrzeżenia na temat swoich klientów i rynku, przeglądając dane, które są dostępne dzięki narzędziom analitycznym.

Ustanowienie mierzalnych celów

Jednym z pierwszych kroków w tworzeniu strategii marketingu internetowego jest ustalenie mierzalnych celów. Twoje cele będą napędzać wszystko, co robisz w swoim marketingu. Jeśli nie masz pojęcia, jakie są twoje cele, jest mało prawdopodobne, że odniesiesz sukces.

  • Jeśli marketing Twojej firmy nie mierzy się, ważne jest, aby zrozumieć dlaczego. Po pierwsze, musisz ustalić, czy mierzysz właściwe rzeczy. Następnie, należy upewnić się, że wyznaczasz właściwe cele.
  • Kiedy opracowujesz swoją strategię marketingową online, musisz upewnić się, że Twoje cele są mierzalne. Musisz również upewnić się, że cele są specyficzne i istotne.
  • Musisz również upewnić się, że Twoje cele są realistyczne. Jeśli ustawisz poprzeczkę zbyt nisko, nie uzyskasz żadnych rezultatów ze swojego marketingu. Jeśli ustawisz poprzeczkę zbyt wysoko, nie osiągniesz swoich celów i narazisz swój budżet marketingowy na ryzyko.

Określ taktykę, którą będziesz stosował

Kolejnym krokiem w tworzeniu strategii marketingowej online jest określenie taktyk, które będziesz stosować. Twoja taktyka to sposób, w jaki zamierzasz realizować swoje strategie. Taktyka to konkretne działania, które stosujesz, aby dotrzeć do klientów i pomóc im zrozumieć Twoją propozycję wartości.

  • Kiedy opracowujesz strategię marketingu online, musisz upewnić się, że taktyka jest połączona z Twoimi celami. Musisz również upewnić się, że taktyki są powiązane z Twoimi personami.
  • Taktyki, których używasz powinny się różnić w zależności od odbiorców, person i celów. Jeśli jesteś marketingu do szerokiej publiczności, może chcesz użyć innych taktyk niż jeśli jesteś marketingu do niszowej publiczności. I, jeśli jesteś marketingu do klientów, którzy są nowe do produktu lub usługi, może chcesz użyć innych taktyk niż jeśli jesteś marketingu do lojalnych klientów.

Stwórz oś czasu dla swojej strategii

Ostatnią wskazówką, która pomoże Ci opracować strategię marketingu internetowego, jest stworzenie osi czasu dla Twojej strategii. Linia czasowa dla Twojej strategii będzie zależała od wielu czynników. Ważne jest, aby zastanowić się, jak długo potrwa, aby Twoje wysiłki przyniosły znaczące zyski. Jeśli wdrażasz nową kampanię reklamową, musisz zrozumieć, jak długo potrwa, aby Twoje wysiłki miały wpływ na wyniki. Musisz również upewnić się, że masz linię czasu na tworzenie znaczących treści, które są zgodne z Twoją strategią marketingową. Jeśli nie masz osi czasu, prawdopodobnie zostaniesz w tyle.

  • Na przykład, jeśli chcesz opublikować białą księgę w ciągu trzech miesięcy i masz trzech autorów, którzy mogą napisać tę księgę, możesz ustalić harmonogram działań. Następnie można upewnić się, że autorzy są świadomi osi czasu i wiedzą, kiedy muszą opublikować artykuł.
marketing

Podsumowanie

Twoja strategia marketingowa jest kluczem do Twojego sukcesu. Stosując się do tych wskazówek, możesz opracować strategię, która przyniesie Ci rezultaty.

  • Poznaj swój rynek i swoich odbiorców, ustal wymierne cele, określ taktykę, którą zastosujesz, stwórz ramy czasowe dla swojej strategii i upewnij się, że masz plan działania, aby śledzić swoje postępy.
  • Jeśli marketing Twojej firmy nie spełnia oczekiwań, ważne jest, aby zrozumieć dlaczego. Po pierwsze, musisz ustalić, czy mierzysz właściwe rzeczy. Następnie, musisz upewnić się, że wyznaczasz właściwe cele.

Teraz, gdy wiesz, jak opracować strategię marketingową online, ty i twoi marketerzy możecie zabrać się do pracy nad strategią, która przeniesie twój biznes na wyższy poziom.

Comments are closed.

Our Services

Worpress

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Read More

Web Design

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Read More

Ecommerce

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Brand Now

SEO

Lorem ipsum dolor amet consectetur adipiscing elit. Nunc mi dui placerat eu faucibus vel, efficitur quis magna. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada.

Read More

Our Team

zahera

Zahera

(HR)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Alex

Alex

(CEO)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Alex

Sara

(CCO)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Mark

Mark

(Manager)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean vel tempor sem. Vestibulum suscipit faucibus sem ut porta. Integer ut justo euismod, auctor turpis et

Testimonials

  • Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit,
    Safira
    (Quia, CEO)
  • At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga.
    Alana
    (Wirate, PA)
  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
    Sara
    (Yahoo, Manager)

Our Partners